B E T E G
ÁTLÁTHATÓSÁG / ÁTLÁTHATATLANSÁG Az egyik beszélgetésen hangzott el, hogy "X" település betegei "Y" település kórházába mennek, mert az otthoni intézményről az a hír járja, hogy halálgyár. Kiderült, hogy "Y" település lakói hasonló okkal keresik fel "X település kórházát!
Az átláthatatlanságnak köszönhetően,
"a betegek úgy keringenek az ellátórendszerben, mint autók KRESZ nélkül a városban."
ami nyilvánvalón rengeteg feszültséget, bizalmatlanságot és még több kiadást okoz. Sokat segítenének olyan felületek, vagy egyetlen központi, hiteles felület, mely egyértelmű, a rendszer és a beteg számára is a leghatékonyabb irányt mutat, (mivel hova, mivel hova nem - mikor, mikor nem, beosztások, általános csúcsidők, mit érdemes otthon, mit nem stb.) továbbá egységes szakmai útmutatót kínálnának az egyes betegségekről. A több milliós, egymástól legtöbbször teljesen eltérő, de semmiképpen sem hiteles Google találatokat csakis így lehetne csökkenteni.
Néhány idézet a betegekkel való beszélgetésekből:
...oda megyek ahova szoktam, vagy megkérdezem menyemet, mert ő patikus!" || "...amit a Google kidob!" || felhívom az orvos ismerőseimet! || általában ügyeletre, mert akkor nincs sor!
"...sem a magyar állampolgár, sem a turista nem jut hiteles információhoz, hogy mivel hova forduljon. A betegnek pedig nagyon fontos, hogy világosan értse a folyamatot, amiben benne van, ezt informatikai eszközökkel jól lehet segíteni."
Sokszor kaptam azt a kritikát, hogy az egészségügyet nem lehet ennyire átterelni az online világba; Magyarország azonban élen jár az internet-felhasználásban, pontosan az EU átlagot érjük el, azaz 75%; ettől függetlenül biztosan szükségesek más felületek is!
Holnapi rész: #20 / 30 - HOZZÁTARTOZÓK - "...betegek mindössze 40%-ra emlékeznek az orvosi tájékoztatásnak."