B E V E Z E T É S
A KOMMUNIKÁCIÓ SZEREPE
Kommunikációsként dolgozom, egészen pontosan annak is szervezeti / rendszeri részével, ami mondjuk egy intézményt köt össze a lakossággal, célcsoportjával. Szeretném, ha a közigazgatásban legalább annyira érvényesülne ez a terület mint a piacon, mert sokszor tapasztalom, hogy ebben a szférában sajtókapcsolatok szintjén reked.
...kb. olyan lehet ez, mint mikor beszélgetek, illetve beszélek valakihez, aztán amikor a másik meg akar szólalni hirtelen eltűnök! Valószínűleg egy idő után elég frusztrált lenne az illető és csak azzal foglalkozna, hol vagyok és mit csinálok.
A transzparencia tehát nem egyenlő a támadási felülettel, a támadási felületet a láthatatlan dolgok adják!
A kommunikáció feladata a felek közötti közvetítés / párbeszéd az együttműködés érdekében, hiszen mi másból lehet egészségügyet, oktatást, várost, országot építeni mint a lakosságból,
a lakossággal közösen, mert nélkülük nem fog menni!
Egy piaci vállalat kapacitásának kb. 20-30%-át fordítja kapcsolódásra, nem véletlenül, hiszen, ha sikeres akar lenni, akkor láttatni, ismertetni, elfogadtatni és együttműködnie kell, különben közönsége nem látja, nem ismeri és nem azonosul vele, és kizárólag pénzöntéssel lehet fenntartani, ezt pedig a piac nem engedheti meg magának! Igaz, az egészségügyben pont az ellenkezője a cél, vagyis, hogy kevesebb "vásárló" legyen, de az eszköz ennek eléréséért pontosan ugyan az!
Sokan kételkednek a kommunikációban, nem tartják feltétlenül stratégiai feladatnak, ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy
szembe szélben... szóval mikor szembe szélben a kertet locsolom, bármennyi vizet is engedek, túl nagy eredményt nem fogok elérni és még a lábam is vizes lesz!
Egy éves tapasztalataimat és a közös munkát harminc rövid fejezetben foglalom össze, a rendszerszintű megvalósítás most várat magára, azonban egy közösségi projekt a sorozat végén bemutatásra kerül, mely részben hozzájárul a fenti célok elindításához!