B E T E G
ALAPMŰVELTSÉG 2.
"...az Anyám tyúkja érettségi tétel, de az, hogy hol van a mája a gyereknek az nem!?"
A beteg egyszerűen nem hagyható ki a gyógyulásból, ehhez viszont pontosan tudnia kell mi a baja, mivel van kapcsolatban és mit kell tennie ahhoz, hogy felépüljön. Egy másik példa esetében szintén rendkívül fontos lenne a folyamatos egészségügyi oktatás:
...az esetek jelentős százalékában a balesetes sérültek megmenthetőek lennének, ha pl. egy karambolnál a sértetlen fél nem pánikba esik, hanem az iskolában évek alatt berögzült elsősegély-nyújtás azonnal bekapcsol!
Az iskolai oktatásból tehát nem hiányozhatnak az egészségügyi alapismeretek és biztosan érzem, hogy a hetedikes biológia nem elég erre; - ami egyébként gyakorlati és praktikus tudás nélkül mély nyomokat nem hagyott bennem, pedig még pótvizsgáztam is belőle egyszer. Az egészségügyi alapismereteknek legalább félévente, ismétlődő jelleggel kell bekerülnie az oktatásba, az elsősegély-oktatással párhuzamosan.
"Általános iskolai szinten kell elkezdeni az oktatást, 18 évesen már rég késő, kialakultak azok a szokások, melyek az infarktushoz vezetnek."
Az oktatásról jut eszembe, múltkor valaki mesélte, hogy elköttette a spermacsatornáját, amin úgy elcsodálkoztam, hogy ilyet is lehet!? Ez a fajta gyakorlati tudás, vagyis, hogy milyen lehetőségeim vannak, hogyan lehet használni saját testemet egyáltalán nem jelenik meg a tananyagban!? Történelemből is rég kevés, ha csak évszámokat magolok, gyakorlati tudásra, a mára vonatkozó következtetésekre van szükségem ahhoz, hogy az érdemi üzenet megragadjon és hasznosítani tudjam a mindennapokban! ...de ez egy másik blog...
Holnapi rész - #18 / 30 EGÉSZSÉGÜGYI FELELŐSSÉG - "...az egészségéért mindenki maga felel, nem az egészségügyi rendszer."