• ötven hét az egészségügyben
  • főoldal
Facebook
#19 / 30

#19 / 30

›
#19 / 30

2016/11/22 : otvenhet.blog.hu 23 komment

B E T E G   

FELELŐSSÉG 2.   
koranyibudakeszi_53.jpg

...ha részegen nekivezetünk a fának, akkor a  biztosító nem szokott fizetni!

A környezetvédelemben szépen lassan bevezették a "szennyező fizet" elvet, aminek köszönhetően a műanyag zacskók sokkal többe kerülnek, mint a papír zacskók. Miért finanszírozza a társadalom egyenlően annak az ellátását, aki semmit nem tesz az egészségéért?”

...az egészségéért mindenki maga felel, nem az egészségügyi rendszer!

Amikor önkéntes-ápoltam magam is láttam, mennyi a felelőtlen, a gyertyát két végén égető beteg, akik egyszer csak összeomlanak, aztán bekerülnek, aztán várhatóan hamarosan újra és egyre gyakrabban és így megy ez, egészen addig, amíg... Egyszer volt egy úr, akit állítólag rendszeresen hordtak be a mentősök, nekik ugyanis kötelességük behozni az utcán fekvő embereket. Mikor az úr reggel kijózanodott és megitta teáját üvöltve vádolta a dolgozókat, hogy minek hozták ide, miért nem hagyták ott és még a cigiét és a személyiét is ellopták itt a kórházban! ...itt a kórházban és nem az utcán!? De nem kell ilyen szélsőséges példák után vadászni, ha csak a számokat nézzük a felnőtt lakosság körében: 

800 ezer alkoholista, 5,3 millió túlsúlyos / elhízott, 2,3 millió dohányos* 

Nem várhatjuk el tehát, hogy amit hibázunk, azt egy általunk alacsonyan finanszírozott rendszer hozza helyre!

"...végigdohányozza, eszi, issza az életét, aztán azt várja, hogy fordítsuk meg a homokórát!"

koranyibudakeszi_106.jpg

*forrás: KSH, OEFI (2010+, felnőtt lakosság körében)

Holnapi rész: #20 / 30 - ÁTLÁTHATÓSÁG / ÁTLÁTHATATLANSÁG - "...a betegek úgy keringenek az ellátórendszerben, mint az autók KRESZ nélkül a városban."

Facebook Tetszik
0
23 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • #22 / 30 #22 / 30
  • #20 / 30 #20 / 30
  • #18 / 30 #18 / 30
  • #15 / 30 #15 / 30
  • #07 / 30 #07 / 30

A bejegyzés trackback címe:

https://otvenhet.blog.hu/api/trackback/id/tr911987818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2016.11.23. 06:57:41

Senki nem várja, hogy megfordítsátok a homokórát! Mindenki pontosan tudja, hogy az egyiptomi fáraókat tartósító kuruzslókhoz képest a dokik kb. annyit léptek előre az elmúlt pár ezer évben, hogy most már van röntgen, ultrahang, altatás, antibiotikum. Amit nagyrészt annak köszönhetnek, hogy egyéb tudományágak (fizika, kémia, informatika) képviselői kitalálták ezeket. Majd ha egyszer az egészségügy elveszíti a szakrális jellegét, és a doktor urat egyszer mérnök úrnak lehet szólítani, na akkor lehet komolyabb eredményeket várni ettől a dologtól. Addig az ember leginkább annyit tehet, hogy reménykedik hogy viszonylag jó géneket örökölt a szüleitől.
Válasz erre 

festektusszentoehapcibenoe 2016.11.23. 07:11:00

A cikk témája szerint külön kell választani a baleseti ellátást és néhány hasonló témakör. Az egy össz-társadalmi biztosítás -- és részben össz-társadalmi érdek, hogy ha egyszer valakit egy súlyosabb baleset ér, attól még ne csússzon teljesen le a társadalomban.

Egy halom minden egyéb esetében érdekes lehet a szempont, de elég nehéz mérni, ki mit tesz az egészségéért... Mérjük mikrogrammra a beszedett vitaminokat? stb. ;)
Válasz erre 

bogyu 2016.11.23. 07:38:18

Ez a gondolatmenet mit sem változtat azon a tényen, ha valakinél egy vidéki kisvárosban - éljen ajká ergészséges életet - komolyabb betegség tüneteit véli felfedezni az orvos, ám a legegyszerűbb laborvizsgálatokra is két-három hetet kell várnia. Ultrahangról, CT-ről már nem is beszélve.
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.23. 08:09:45

es persze aki varosban autot vezet, az szalljon be az ott elok eu-i biztositasaba.
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.23. 08:15:44

es aki minden szemetet beleszor a kazanjaba telen, az is szalljon be, plusz vagjak le a kezet.
Válasz erre 

Kicknick 2016.11.23. 08:56:39

"Miért finanszírozza a társadalom egyenlően annak az ellátását, aki semmit nem tesz az egészségéért?”
Kispofám, azért mert ugyanolyan "ellátást" kap a minimálbérre bejelentett csaló vállalkozó mint én akitól éves szinten milliókat vonnak egészségügyi hozzájárulás cimén...mellesleg aki bagózik meg alkoholizál az keményen adózik utána, szóval tesz be a közösbe szépen. Úgyhogy tessék csk ellátni mindenkit...ja hogy ahhoz már dolgozni kellene?
Egyéb kérdés?
Válasz erre 

nu pagagyí 2016.11.23. 09:00:14

Alig várom már a Fidesz egészségügyi "reformját" a sokadik Századvég által szponzorált, hasonló cikk után. A lényege gondolom az lesz, hogy még kevesebb jár majd a kötelező járulékok után. Az is várható, hogy kötelező vegzatúrának vessék majd alá az orvoshoz forduló beteget, vájkáljanak a magánéletében, bűntudatot ültessenek el benne és persze meg is alázzák, ha már hatalmat kapnak hozzá. A cél a betegriasztó egészségügyi rendszer kialakítása, amelyet már senki nem akar szívesen igénybe venni, így több pénz marad az igazán érdemesek, a kondérközeliek személyes szükségleteinek fedezésére.
Válasz erre 

hidroponi 2016.11.23. 09:07:12

ugy latszik az eü szakma, kovetkezo dobasa a tajgetosz bevezetese lesz.
zavarja a foorvosuramekat, ha meglepik oket a lopasban..
elobb talan a sajat tyukszaros eletukben sepergessenek. pl. ne a TB-tol kapott muszerekkel "gyogyitgassanak"
a maganpraxisukban. most olvasom, hogy a rezidensek alkoholos fertotlenitot kovetelnek minden orvosi intezmenybe.
joreggelt! szemmelversz naci forog a sirjaban, hogy a 21.szban meg mindig itt tartanak.
Válasz erre 

fizetekmegegysort 2016.11.23. 09:09:27

Elég egyoldalú megközelítés. Az ország fele olyan szegény, hogy az egészséges étkezés luxus (zöldség, gyümölcs, hús, tartósítószer nélküli kaják ára megvan?) És egyébként meg de elvárhatjuk, hogy ezeket a rendszer hozza helyre. Pl elvárhatunk egy olyan eü rendszert, ami mentálisan is gondozza a beteget. Ami ha magas a vércukrunk, nem csak inzulinért küld, hanem előbb dietetikust és teljes életmód váltást javasol, és ebben segít. Megtörtént eset: egy barátomat küldte az állami rendszer azonnal inzulinra, mondván meghal, ha nem (nyilván nem így volt, mert nem ment, nem halt bele, tehát egyértelműen csak a "majd én jobban tudom mi a jó magának, csinálja amit mondok, vagy meghal" mentalitással találkozott). Emberünk hagyta a fenébe az állami rendszert, kifizette a magánklinikán a teljes kivizsgálást, és láss csodát: egy dietetikus és egy kardiológus közösen, szigorú életmódváltással, kontrollal néhány hónap alatt úgy lefogyasztotta, hogy teljesen helyreálltak a vércukor értékei - is (meg a magas vérnyomása, meg az ízületei sem fájtak...stb). Vajon az állami rendszernek miért nem érdeke a megelőzés, tanácsadás, miért csak az, hogy minél hamarabb megszabaduljon az orvos a betegtől, és a legegyszerűbb megoldást (kemikáliák) válassza? Szóval nem, nem igaz, hogy mindez nem a rendszer dolga. Az egészséges életre nevelés is a részben a rendszer dolga lenne - mert nyilván vannak családok, ahol ez megtörténik, de ugyanakkor van egy nagyon széles réteg, akiknél nemhogy a lehetőség, az info sincs meg, hogy mi is az az egészséges élet. Akinek a gyereke krumplin és tésztán nő fel, az honnan tudná, hogy ez neki rossz?
Válasz erre 

nu pagagyí 2016.11.23. 09:20:14

@bogyu: Ha megbetegedett, akkor biztosan egészségtelen életet élt. A cikk logikáját követve: úgy kell neki. Pillanatnyilag a betegek még követelőzhetnek, holmi "ellátást" követelnek a pénzükért. Nyilván nem olvasták az ipados tákolmányt, amely már minden kötelezettségtől mentesítette az állambácsit, csak még nem törvényesült. Na de majd megvédik a társadalombiztosítást is az emberektől (a nyugdíjtól már sikerült). A beteg majd vár, kussol, amíg bele nem hal. Nem lehet véletlen, hogy megszaporodtak az ilyen és hasonló írások, készül valamire a hatalom, aminek biztos jele az ellenség kijelölése (a "helytelen" életmódot élő ember). A poszttól azt várják, hogy egyik ember gyalázza a másikat, megvillanjon az irígység és az előítélet, ami mentén primitív módon binárissá tehetik az egyébként sokkal bonyolultabb kérdést. A cél nem lehet más, mint újabb pénzek kiszívása a rendszerből, meghagyva valamiféle roncsot, hogy formailag ne lehessen vádolni embertelenséggel a hatalmat. A gazdagok amúgy is külön egészségügyet építenek maguknak magánkórházzal, magánbiztosítással. A szegényeknek marad majd egymás szapulása és a marakodás a lepusztított intézményrendszer nyújtotta silány szolgáltatásokért.
Válasz erre 

otvenhet.blog.hu · https://www.facebook.com/otvenhet57 2016.11.23. 09:20:45

@fizetekmegegysort: ezzel tökéletesen egyetértek! Az államnak feladata a megelőzés biztosítása és az egészségügyi nevelés!
Válasz erre 

otvenhet.blog.hu · https://www.facebook.com/otvenhet57 2016.11.23. 09:22:59

@nu pagagyí: Kérem, olvassa el az előző és az ezt követő részeket is. pl. otvenhet.blog.hu/2016/10/24/_0_282
Válasz erre 

nu pagagyí 2016.11.23. 09:27:58

@otvenhet.blog.hu: Olvastam, riasztó.
Válasz erre 

igazi hős 2016.11.23. 09:28:46

@bogyu: Budapesten sem rövidebbek a várólisták, legfeljebb könnyebben találsz magánellátást, ahol akár másnapra is kapsz időpontot. Ha megfizeted.

@festektusszentoehapcibenoe: Nem kell mindent "kimérni", de miért van az, hogy az életbiztosítás megkötése előtt van egy rövid vizsgálat és adatlap kitöltés (olyan részletekkel, mint mozgásmennyiség, életmód, amik a kockázatok nagy részét lefedik), a TB-t viszont "pofára" fizetem? Pedig sokkal több pénzről van szó, akkor miért nem lehet 5 évente egy rövid felmérést csinálni minden biztosítottról? És persze személyre szóló biztosítási költség lenne: aki hetente kétszer mozog, nem túlsúlyos, nem iszik az az átlag felét fizetné, míg aki iszik, dohányzik és kövér az a tripláját. Ehhez még hozzá lehetne tenni a szolgáltatási szinteket (adott esetben milyen színvonalú ellátás jár) és máris eljutunk Ausztria szintjére. Ja, kell még hozzá több, egymással versengő egészségbiztosító és egymással az én befizetésemért versenyző kórházak. És itt mindig felébredek.
Válasz erre 

nu pagagyí 2016.11.23. 09:48:47

@otvenhet.blog.hu: A felvilágosítással nem lenne baj, persze azt az arra hivatott tudománytól várnám, nem pedig mindenféle fizetett vérbunkó rémmeséitől. De az új módi szerint a felvilágosításhoz rögtön büntetést is terveznek és utóbbi a lényeg. Nem bízzák a véletlenre, hogy valaki "felvilágosuljon". Nehogy valaki a saját életed élje (pedig csak egy van belőle), hanem amit mondunk, sőt harsogunk. Egy erőszakos ideológia a mindennapokra alkalmazva. Mondhatnám: nettó fasizmus. Épülget a kényelmetlen ország a kiszolgáltatott embereknek. Ön is az egyik élharcosa.

Én speciel nem kérek abból a "társadalombiztosításból", amit Ön szeretne. Sajnálnék pénzt áldozni rá, akkor inkább üzleti biztosítás, ahol világos szabályok vannak, a pénzemért pedig megkövetelhetem a szerződésben vállalt tisztességes ellátást. Az Ön által javasolt társadalombiztosításra nincs szükség, csak egy kolonc lenne.
Válasz erre 

emzéperiksz 2016.11.23. 09:53:51

A rend kedvéért: a detox fizetős volt mindig, most is az. Nem a tb finanszírozza, kiküldik a csekket. Szóval nem kéne a részegen bevitt emberrel példálózni. Mellesleg a detoxban tényleg lopnak a részegektől, nem egy ilyen esetről hallottam már. Ezek nem kamuk.
Válasz erre 

Medgar 2016.11.23. 09:55:24

@droid_: Baleseti adó mond valamit?
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.23. 10:03:31

@Medgar: igen, baleseti, erted.
Válasz erre 

Medgar 2016.11.23. 10:04:08

@droid_: Nem.
Válasz erre 

nu pagagyí 2016.11.23. 10:12:25

A cikkíró figyelmébe ajánlanám, hogy volt olyan, hogy vizitdíj és kórházi napidíj. Az prímán megoldotta volna az álproblémáját, anélkül hogy a beteg életében kellett volna vájkálni. Mert aki "helytelen" életmódot folytat, az tutira betegesebb, mármint a cikkíró vélelme alapján. Talán kár volt annak idején lenépszavaznia ezeket a díjakat (ezt persze csak feltételezem), ha csak az a problémája, hogy különböző plusz fizetnivalókkal kéne terhelni azokat, akiknek az életmódjában kivetnivalót talál. De azt hiszem nem ezen problémázik, hanem az állam mindenhatóságát szeretné kiterjeszteni a személyes szférára, amire egy normatív díj nyilván nem jó eszköz.
Válasz erre 

otvenhet.blog.hu · https://www.facebook.com/otvenhet57 2016.11.23. 11:04:41

@nu pagagyí: A vizitdíjat a dolgozók közül is nagyon sokan visszasírják, de ez a hajó elment!
Válasz erre 

desw 2016.11.23. 15:04:19

@nu pagagyí:

"Nehogy valaki a saját életed élje (pedig csak egy van belőle), hanem amit mondunk, sőt harsogunk. Egy erőszakos ideológia a mindennapokra alkalmazva. Mondhatnám: nettó fasizmus. Épülget a kényelmetlen ország a kiszolgáltatott embereknek. Ön is az egyik élharcosa."

A gond ott van, hogy az álompolgárok csak a jogokat akarják, a kötelességeket nem. Joguk van a legmagasabb szintű ellátáshoz bármikor és minden körülmény esetén, de nehogy valaki belepofázzon már az életükbe. A kettő együtt nem működik, ill. csak a látható és tapasztalható minőségben.

A megoldás egyszerű (lenne, csak a többségnek baromi fájdalmas): jogokat ÉS kötelességeket együtt, vagy egyiket sem. De élj úgy, ahogy akarsz, csak akkor vállald a döntéseid anyagi kockázatát is.
Válasz erre 

desw 2016.11.23. 15:16:40

@midnight coder:

"Majd ha egyszer az egészségügy elveszíti a szakrális jellegét, és a doktor urat egyszer mérnök úrnak lehet szólítani, na akkor lehet komolyabb eredményeket várni ettől a dologtól. "

Nem is értem, hogy akkor miért akartok jobb eü-t, jobb kórházakat, rövidebb várólistát, ... ez logikátlan.

"Addig az ember leginkább annyit tehet, hogy reménykedik hogy viszonylag jó géneket örökölt a szüleitől. "

Hát elég drága ez a "reménykedés"! Mi a franc kerül akkor az eü-ben ezermilliárdokba évente?
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
süti beállítások módosítása
Dashboard