• ötven hét az egészségügyben
  • főoldal
Facebook
#14 / 30

#14 / 30

›
#14 / 30

2016/11/17 : otvenhet.blog.hu 83 komment

B E T E G   

ELLÁTÁS ÉRTÉKE 2.   

uzsoki_36.jpg

Az egészségügybe befolyó adók összesen kb. 600 milliárd forintot tesznek ki, azonban az elköltött összeg ennek a duplája, azaz 1,2 ezer milliárd forint, vagyis a másik felét valahonnan máshonnan kell pótolni.

Mire lehet elég az egészségügyi szolgáltatási járulék, vagy egészségügyi hozzájárulás, azaz EHO?

A teljes lakosságon belüli foglalkoztatottak száma ~4 millió fő, további ~800 ezer fő a feketén dolgozók száma. A foglalkoztatottak közel egyharmada minimálbérre van bejelentve, melynek egészségügyi hozzájárulása 7%, azaz havi 7000 forint.

A minimálbérre bejelentett foglalkoztatottak a feketén dolgozókkal együtt* összesen ~2,1 millió fő havi 7000 forint egészségügyi hozzájárulást fizet. Az országos átlagkeresethez viszonyítva sem sokkal magasabb ez a szám (bruttó 250.000 ft. / EHO 17.500.- ft.), hacsak azt nézzük, hogy minden dolgozó állampolgárnak még egy embert kell eltartania az országban.

*2009 óta akinek nincs biztosítása, annak EHO-t kell fizetnie, 2016-ban összesen 7050 forintot. (Források: KSH, NFSZ)

uzsoki_73.jpg

A havi 7000 forint EHO-t fizetők évi összesen 84 ezer forintja a következők egyikére lehet elég:

évi 4 röntgen vizsgálat / 5-10 vérvétel / 1 egynapos kórházi ellátás / 1 alacsony gyógyszerfogyasztó évi gyógyszertámogatása.

Néhány gondolat az egyetlen tételhez, ami látható az ellátottak számára, vagyis a gyógyszertámogatáshoz:

Átlagos belgyógyászati gyógyszert szedek napi kétszer, a havi mennyiségem egy doboz; ennek a piaci ára 10.000 forint, 80%-os támogatás mellett fizetek érte 2000 forintot havonta. Nem nehéz kiszámolni, hogy az általam jelenleg befizetett 7000 forintos EHO a havi gyógyszeradagomat sem fedezi és még nem voltam megfázva, nem mentem háziorvoshoz, nem mentem szűrésekre, nincs gyerekem, nem tartottam el a minden második állampolgárt és egy forinttal sem járultam hozzá saját, későbbi egészségügyi ellátásomhoz, ami 60-70 év felett kezd el ketyegni.

uzsoki_51.jpg

Holnapi rész - #15 / 30 ELLÁTÁS ÉRTÉKE 3. - "Száz betegből tíznek egyáltalán nincs biztosítása"

Facebook Tetszik
0
83 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • #29 / 30 #29 / 30
  • #28 / 30 #28 / 30
  • #25 / 30 #25 / 30
  • #21 / 30 #21 / 30
  • #09 / 30 #09 / 30

A bejegyzés trackback címe:

https://otvenhet.blog.hu/api/trackback/id/tr4311829279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2016.11.18. 11:06:39

tételes EHO vissza, min 15e /hó... "oszt jónapot"
Válasz erre 

nagyviktor 2016.11.18. 11:12:21

Erről pofázok mindig, hát mit sír mindenki, hogy ilyen vagy olyan az egészségügy, amikor lófaszt nem fizet!
Válasz erre 

kewcheg 2016.11.18. 11:18:24

@nagyviktor: vagyis fizet kb. egymillió ember szabad szemmel látható öszegű tb.-t. Köztisztviselők, bírók,rendőrök etc. Cserébe ugyanazt kapják, mint az aki 7000-et vagy semmit se fizet.....
Válasz erre 

netnepper 2016.11.18. 11:37:44

Persze hogy nem fedezi, mivel az eü-ben minden ezerszeresen van túlszámlázva a valós bekerülési költséghez képest. A gyógyszerek, az eszközök és a szolgáltatások is egyaránt...
Csak egy példa...
Az egyik ismerősöm 5-ezer Ft-ért javította meg egy kórház orvosi berendezését, amit rendszeresen és alkalmanként 400-ezer Ft-ÁFA-ért szokott javítani a a kórházzal szerződött szerviz.
Mindenre a sokszorosát költik, csak éppen a betegre nincs pénz...
Válasz erre 

$pi$ 2016.11.18. 11:52:48

@netnepper: "Az egyik ismerősöm 5-ezer Ft-ért javította meg egy kórház orvosi berendezését"

ha iz ismerősöd fizetne adót, TB-t, akkor nem 5 ezerért javította volna meg. Amúgy legközelebb, amikor nem a biztosíték megy ki majd néz az ismerősöd mint a borjú az újkapura és vakargatja a fejét, hogy hogyan mondja el az alkatrészárat a dokinak... meg hogyan számlázzon ha már feketén nem lehet.
Válasz erre 

desw 2016.11.18. 11:59:47

@kewcheg:

" vagyis fizet kb. egymillió ember szabad szemmel látható öszegű tb.-t. Köztisztviselők, bírók,rendőrök etc. Cserébe ugyanazt kapják, mint az aki 7000-et vagy semmit se fizet..... "

Kár, hogy az általad felsoroltak mind állami "alkalmazottak", ergo érdemi BEfizetés nem történik esetükben (sem), csak az állambácsi átrakja egyik zsebéből a másikba a pénzt.
Válasz erre 

tavaszihóvirág 2016.11.18. 12:10:15

A bruttó bér után a munkáltató még 27% Szocho-t fizet, leánykori nevén TBJ- politikai okok miatt átnevezték, de ugyanaz. Kedves cikkíró, ezt is kalkuláld már bele!!!
Válasz erre 

haha2 2016.11.18. 12:11:36

A cikk hülyeség. A minimálbéren van egy 15%-os szja, 27% az áfa. Tehát a minimálbéres, a munkanélküli is nagyon sok adót fizet be a költségvetésbe. Totál mindegy, hogy az állam hogyan osztja meg a költségvetési támogatásokat az alrendszerek között.
Válasz erre 

netnepper 2016.11.18. 12:13:44

@$pi$:
Csupa alaptalan feltételezés amit írtál.
Az ismerős fizet adót, TB-t...
A hiba nem egy "biztosíték hiba" volt, hanem ugyanaz a hiba, amit a szerviz többszöri 400-ezres számla után sem javított meg rendesen. Ezért is keresték meg az ismerősömet, aki 5-ezer Ft-ért tökéletesen megoldotta és a készülék azzal a hibával többet nem is ment tönkre.
Javaslom, ne okoskodj ha nem értesz az ilyesmihez...
Amúgy ez a pazarlás folyik a teljes egészségügyben, a lenyúlt pénzt pedig a betegeken vasalják be....
Válasz erre 

desw 2016.11.18. 12:22:39

@tavaszihóvirág:

"A bruttó bér után a munkáltató még 27% Szocho-t fizet, leánykori nevén TBJ- politikai okok miatt átnevezték, de ugyanaz. Kedves cikkíró, ezt is kalkuláld már bele!!! "

Ennek a nagyobb része a nyugdíjakra megy.
Válasz erre 

desw 2016.11.18. 12:26:26

@haha2:

"A cikk hülyeség. A minimálbéren van egy 15%-os szja, 27% az áfa. Tehát a minimálbéres, a munkanélküli is nagyon sok adót fizet be a költségvetésbe."

A munkanélküli miből fizeti azt a "nagyon sok adót"? Ki fizet többet: a minimálbéres + zsebbe vagy a bejelentett béren lévő?

"Totál mindegy, hogy az állam hogyan osztja meg a költségvetési támogatásokat az alrendszerek között. "

Végülis igazad van! Mehet több ebből az eü-re, cserébe kevesebb jut mondjuk az oktatásra, csp-re, vagy nyugdíjakra, ...
Válasz erre 

Lacock 2016.11.18. 12:27:32

Egy érdekes anomálián gondolkodtam: úgy tudom, a külföldön dolgozó magyarok a magyar egészségügybe valami minimális összeget fizetnek ( lehet, ez a 7 eFt, vagy még ennyi sem), de könnyen lehet, hogy semmit sem fizetnek. Azután, ha komolyabb bajuk lesz kint, akkor nyilván sokallják a kinti kórházi költségeket, és hazajönnek itthon gyógyíttatni magukat, és állampolgári jogon gondolom, ellátják őket. Miközben az itteni dolgozók a bérből vont mindenféle járulék mellett áfát, jövedéki adót stb. is fizetnek, amiből az állam kipótolja az eü - kasszát, a külföldön dolgozó magyar megússza a max. 7 eFt -tal az eü -biztosítását, már ha fizeti jó esetben.
Válasz erre 

desw 2016.11.18. 12:51:03

@Lacock:

"Egy érdekes anomálián gondolkodtam: úgy tudom, a külföldön dolgozó magyarok a magyar egészségügybe valami minimális összeget fizetnek ( lehet, ez a 7 eFt, vagy még ennyi sem), "

Elvileg ha külföldön van TB-je, akkor nem fizethetne, mert biztosítási csalást követ el vele. Hivatalosan csak a külföldi TB terhére láthatnák el Magyarországon.

Sokan csak azért fizetik mégis a magyar 7 ezret, mert így támogatással fillérekért megkaphatnak pl. gyógyszereket, amiket külföldön teljes áron kapnának csak meg.
Válasz erre 

2016.11.18. 13:00:41

"A teljes lakosságon belüli foglalkoztatottak száma ~4 millió fő, további ~800 ezer fő a feketén dolgozók száma. A foglalkoztatottak közel egyharmada minimálbérre van bejelentve, melynek egészségügyi hozzájárulása 7%, azaz havi 7000 forint."

Igen... 800.000 a fekete, a maradék 1.200.000 minimálbéres, akik nagy többsége valójában többet keres, csak zsebibe kapja a lóvét.
Akkor számoljunk. 800.000 ember egyáltalán nem fizet semmit a 7.000 Ft-on kívül. Legyen havi 50.000 kiesés az adózásból. Az évi 480 mrd Ft hiány a kasszából. A minimálbéreseknek vegyük a kétharmadát. Havi szintén 30.000 kieséssel, az szintén 288 mrd Ft.

Ez összesen 768 mrd Ft. És ezek az emberek hörögnek, hogy mennyit lop a Mészáros Lőrinc. Hát ők többet lopnak, kérem tisztelettel. Tévedés ne essék, nem a Lőrincet akarom védeni. Azt is meg kellene szüntetni. De a másik oldalon sem kellene ezt megengedni.

Eközben én, aki 17 éve bejelentett alkalmazott vagyok, már becsöngettem az államkasszába kb. 30-35.000.000 Ft-ot egymagam, a fentiek helyett. Hát a faszom!
Válasz erre 

Zsuzsi25 2016.11.18. 13:34:43

@nagyviktor: azert azt tegyuk hozza, hogy kurva sok a potyautas a rendszerben. Akinnem fizet, dogoljon meg (kiveve ha nyugdijas vagy (már jarulekot fizetett) kismama. Nonszensz, hogy akinnem fizet is kap valamit, aki meg fizez,,szart kap
Válasz erre 

Pilotax 2016.11.18. 13:42:55

Azért azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy sokan vannak akik 20-30 éven keresztül úgy fizetik a TB járulékot, hogy nem veszik igénybe az egészségügyi szolgáltatásokat. Én is elmúltam 50 éves amikor először rászorultam.
Válasz erre 

agypres 2016.11.18. 13:47:14

@desw:
Válasz erre 

2016.11.18. 13:49:54

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

És akkor még nem beszéltünk azok dohányzók tömegeiről, akik szándékosan rongálják az egészségüket, mégis csak annyit fizetnek, mint ahogyan fent Te kiszámoltad, de bezzeg mikor kórházi kezelésre kell menniük, mert rákosok lettek akkor verik a nyálukat,c hogy de nekik jár a teljeskörű egészségügyi ellátás! Nos, lószart!

Én bevezetném az évenként 4 alkalommal történő vérvétel és szénmonoxid mérést- és aki bukott dohányzáson, annak háromszoros TB-t és EHO-t kellene befizetni.
Két pozitívuma is lenne. Az egyik, hogy szerintem folyamatosan csökkenne a dohányosok aránya, a másik, hogy - legalábbis a kezdeti időszakban - szépen és nagy ívben emelkedne az egészségügyre fordított pénz. Az már más kérdés, hogy ezen pénz sem oda menne, ahová szánjuk, hanem a haverok zsebébe.

Summa summarum: Az egész eü. beteg, és nem pusztán attól, hogy kevesen fizetnek normális TB hozzájárulást, hanem a velejéig korrupt rendszertől.
Attól, hogy egy kibaszott vérvételre három hetet kell várni, egy gyomortükrözésre - hátha addigra beledöglik a beteg - alapon 4 hónapot, de bezzeg ha van plusz zsé, akkor mehetsz ugyanahhoz a dokihoz maszekba, akinek egyébként van magánpraxisa is, ezért kell Neked várnod 4 hónapot. Ráadásul még számlát sem ad - például itt Székesfehérváron, a Prohászka úti magánorvosi rendelőben dolgozó osztályvezető főorvos úr ugye -, viszont a kórházban nincs elég ideje rendelni.

Ebből következik, hogy nem csak a TB hiánya, hanem például az itt felvázolt rendszer is hozzájárul ahhoz, hogy nincs elég pénz.

A megoldás a magánbiztosítók lennének, ahol a kötelezően és ingyenesen előírt vizsgálatokon túl, a biztosító fizetné a befizetett keret összegéig az ellátást. Nyilván ehhez ez egy komoly és összetett rendszert kellene kialakítani, csak ott a bibi, hogy egyetlen kormányzat sem meri meglépni, mert a azonnal elveszíteni a korrupcióhoz vezető hatalmat, és csak huszadidiglen a választást. Ezért marad így ahogy van. Toldozzák-foldozzák amíg van rá EU pénz, aztán dől az egész, csak addigra ők már nevetnek az egészen.
Mi meg elkönyvelhetjük, hogy demokrácia ide, szocializmus oda, mindkét rendszerben szoptunk, és szopunk.

Ennyi.
Válasz erre 

2016.11.18. 14:12:30

@Látens Inszinuáció:
Nos a dohányosok esetét árnyalja kissé a következő: 1000 Ft-ból legalább 600 Ft adó van egy doboz cigin.
Az azt jelenti, hogy 30 év után 6,5 mio Ft be lett fizetve jelenlegi áron. Azon kívül, aki dohányzik, az kb 10-14 évvel kevesebb nyugdíjat kap.
Azaz minimummal számítva: 80.000 X 12 X 10 = 9.600.000 Ft. Ha jobban keresett, akár a duplája is.
Összesen: 16-25.000.000 Ft. Abból elég jó ideig el lehet kezelgetni a tüdőrákot, meg a többit is.

Szóval nem a dohányosok teszik tönkre a rendszert, hanem azok akik nem fizetnek.
Válasz erre 

2016.11.18. 14:15:08

@Látens Inszinuáció: Én annyival is megelégednék megoldásként, hogy mindenki befizeti a valós jövedelme utáni adókat és járulékokat. Kurva nagyot javulna a rendszer, hidd el! De amig a szomszédom 18 éve maszek asztalos bejelentés nélkül, adófizetés nélkül, havi 7000 Ft-tal letudva a kötelezettségeit, és senkinek nem tűnik fel, hogy a semmiből 1 BMW, 1 motor, 1 Merci kisbusz és egy műhely van a nevén.... addig szar az egész. És még ő sír, hogy szarok az utak. Mondtam neki: kezdj el adót fizetni. Erre megsértődött.
Válasz erre 

$pi$ 2016.11.18. 14:15:42

@Látens Inszinuáció: "És akkor még nem beszéltünk azok dohányzók tömegeiről, akik szándékosan rongálják az egészségüket, mégis csak annyit fizetnek, mint ahogyan fent Te kiszámoltad, de bezzeg mikor kórházi kezelésre kell menniük,"

A dohányosok naponta kifizetnek kábé 700 forintot adóban, amikor megveszik a cigit. Ez cirka háromszor annyi, mint az a TB amit egyesek befizetnek. Ráadásul a dohányosok kezelése az esetek elsöprő többségében abból áll, hogy pár hétre kapnak egy vaságyat amin meghalhatnak. Eltekintve attól a pár szerencséstől, akiken gyakorolhatnak a kezdő orvosok fél tüdőt kivenni és utána kapnak vaságyat meghalni.

"Én bevezetném az évenként 4 alkalommal történő vérvétel és szénmonoxid mérést- és aki bukott dohányzáson, annak háromszoros TB-t és EHO-t kellene befizetni. "

Én meg az olyan embereket helyezném gyámság alá, akik vadul osztják az észt mindenféle dolgokról, amikről fogalmuk sincs. MInt például te is.
Válasz erre 

kvadrillio 2016.11.18. 14:17:27

JA FELDARABOLTÁK ÉS BEÁRAZTÁK AZ EMBERI TESTEKET AZ EÜBIZNISZÉRT, EGYIK VÁLL UH-JA 25 EZER, MÁSIKÉ IS 25 EZER, HASA IS 25 EZER, EGYIK LÁ
BA IS 25 EZER-.., A MÁSIK LÁBA-TÉRDE IS........JÓ KIS EÜBIZNISZT CSINÁLTAK EZEK AZ EMBEREK RABSZOLGABÉRÉRE MI ??? BASSZA MEG !
Válasz erre 

desw 2016.11.18. 14:22:18

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

Végén még ki ne derüljön, hogy bagósék, alkeszék és nagyseggűék nyomják fel a dzsídípít. Egy bagósból könnyen rokinyugger lesz fél lábbal 50 évesen, meg aztán van a passzív dohányzásnak is hatása...

A többiben viszont kb egyetértünk!
Válasz erre 

2016.11.18. 14:26:16

@desw: Nem ezt írtam. Azt írtam, hogy árnyalja a dolgot a cigarettára helyezett magas adó és a nyugdíjévek számának drasztikus csökkenése.
Válasz erre 

$pi$ 2016.11.18. 14:27:09

@netnepper: "Az ismerős fizet adót, TB-t..."

Miből fizet TB-t meg adót, ha 5000 forintért vállal munkát, te szerencsétlen?

"Javaslom, ne okoskodj ha nem értesz az ilyesmihez..."

Ó, egy névtelen indexes beírta, hogy ne okoskodjak, mert nem értek hozzá. Hát most nagyon magamba szállok, ilyen érvekre nem is tudom mit mondhatnék. Menj, hívj ki egy szerelőt a mosógépedhez és kérdezd meg, hogy mennyi a kiszállási díj, aztán ha azt találja mondani, hogy 5000 forintért nem javítja meg a mosógépedet, akkor magyarázd el neki, hogy nem úgy van az ám. :D

De persze a motyógépszerelőtől kérj ám számlát, mert ha fizet adót, akkor, nem gond neki adni! :D

Tudod mi kerül ötezerbe? A múltkor kihívtam a diguláslhárítót. Kijött megnézte, mondta, hogy nincs is eldugulva. Ez volt ötezer. Elment, fogtam a spirált amit a kínaiaktól vettem, beletekertem, kijött egy öklömnyi undormány, azóta lefolyik a víz. Na ez volt ötezer. Orvosi műszerek javítása képesítéssel, garanciával, minőségbiztosítással az nem ötezer. Nem is csinálhatja akárki. De tudom, a te haverod szokott ilyet, csillárt rak fel hatszázért, villenybojlert vízkőmentesít meg komjúter tomográfot javít ötezerért. :D :D
Válasz erre 

$pi$ 2016.11.18. 14:28:40

@desw: "meg aztán van a passzív dohányzásnak is hatása..."

Nincs tudományos bizonyíték arra, hogy a "passzív dohányzás" tényleg létezik és tényleg van egészségkárosító hatása. Volt egy tanulmány a hetvenes években, de aztán visszavonták.
Válasz erre 

$pi$ 2016.11.18. 14:30:48

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "Mondtam neki: kezdj el adót fizetni. Erre megsértődött. "

Igen, így van. Mindenki mondogatja, hogy a politikusok lopnak, de azért a rendszerből mindegyik kiveszi amit lehet. Száázezrek, milliók ügyeskednek, számlát adni senki sem szeret, de midnenki szentül meg van győződve, hogy a korrupció az, amit a másik csinál.
Válasz erre 

desw 2016.11.18. 14:38:29

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

"Azt írtam, hogy árnyalja a dolgot a cigarettára helyezett magas adó..."

Az nem az eü kasszába megy, tehát ettől még nem lesz jobb az eü helyzete, sőt a bagósók kezelésétől ugye rosszabb lesz. Tudom, menjen oda, de akkor meg máshonnan fog hiányozni...

"és a nyugdíjévek számának drasztikus csökkenése. "

Mondjuk ha korábban megy rokinyugdíjba, akkor a nyugdíjban töltött évek száma nem feltétlenül csökken, csak nem 65 és 75 között lesz, hanem pl 50 és 60 között.
Válasz erre 

desw 2016.11.18. 14:40:41

@$pi$:

www.webbeteg.hu/cikkek/szenvedelybetegseg/10017/a-passziv-dohanyzas-karos-kovetkezmenyei
Válasz erre 

tavaszihóvirág 2016.11.18. 14:55:36

@desw: nem igy van
Válasz erre 

desw 2016.11.18. 15:09:16

@tavaszihóvirág:

Akkor olvasgass: www.parlament.hu/irom40/04730/adatok/01_mell.pdf
Válasz erre 

Medgar 2016.11.18. 15:21:44

Be kéne vezetni a magán biztosítást, lenne itt jajveszékelés...
Válasz erre 

Burgermeister 2016.11.18. 15:29:09

A kommentek között búvik meg a nagy igazság!!!
Válasz erre 

N48 2016.11.18. 15:42:30

A 250 e-es átlagkeresetből az orvosi ellátás fedezete 10000 ft. A 7500 ft a táppénz-ellátás fedezete.
Válasz erre 

2016.11.18. 15:49:47

@$pi$:

Csakhogy az a 700 forint NEM az egészségügyre megy, hanem minden más helyre!
Ezt vedd már figyelembe, mielőtt engem helyeznél gyámság alá.

Egyébként NEM KÖTELEZŐ dohányozni bazdmeg.
Ellenben ha beteg vagyok, NE kelljen már 4 hónapot várni egy kibaszott gyomortükrözésre, mert:

1: addig is baszottul fáj,
2: Időben feleslegesen szedem a kurva drága gyógyszereket, amit a TB támogat ugye.
3: Esetleg 4 hónap várakozást követően olyan előrehaladott betegséget állapítanak meg a vizsgálat során, ami LÉNYEGESEN többe kerül, mint ha nem kellett volna 4 hónapot várnom.
Világosan fogalmaztam?

Ennyi.
Válasz erre 

desw 2016.11.18. 16:08:53

@Látens Inszinuáció:

"Ellenben ha beteg vagyok, NE kelljen már 4 hónapot várni egy kibaszott gyomortükrözésre"

A volumen korlát azért van (külföldön is), mert van egy adott összeg, amit az eü-re lehet költeni egy évben, és ebből csak pl 1000db gyomortükrözés jön ki.
Válasz erre 

2016.11.18. 16:15:58

@desw: "
Az nem az eü kasszába megy, tehát ettől még nem lesz jobb az eü helyzete, sőt a bagósók kezelésétől ugye rosszabb lesz. Tudom, menjen oda, de akkor meg máshonnan fog hiányozni...
"

Az, hogy a Lázár azt hazudja, hogy azért emeli a dohány adóját folyamatosan, mert egészségügyi költségeket akar vele fedezni, nem a dohányos gondja. Ha ő befizette ezt, akkor mindegy mire kúrták el, jogosan várja el, hogy kezeljék. Hogy máshonnan hiányzik, szintén nem a dohányos gondja. Ezt a lóvét ő állítólag azért fizetni, mert fokozott kockázatnak van kitéve a szenvedélye által. Na akkor költsék is a fokozott kockázatra. Ennyi.

"Mondjuk ha korábban megy rokinyugdíjba, akkor a nyugdíjban töltött évek száma nem feltétlenül csökken, csak nem 65 és 75 között lesz, hanem pl 50 és 60 között. "

Biztosan van ilyen is, meg olyan is, hogy 52 évesen egyszer csak elviszi egy infarktus. Na ő például egy kanyi vas nyugdíjat sem kap.
Válasz erre 

2016.11.18. 16:17:13

@Medgar: Részemről bevezethetik. Lehet, hogy akkor 3-szor annyit fizetek, de legalább a sajátomat fizetem és nem pedig adócsaló, naplopó rohadékokét.
Válasz erre 

Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft (törölt) 2016.11.18. 16:18:33

@Látens Inszinuáció: "
Csakhogy az a 700 forint NEM az egészségügyre megy, hanem minden más helyre!
Ezt vedd már figyelembe, mielőtt engem helyeznél gyámság alá."

De nem oda kellene, hanem az egészségügybe. Mivel az a duma, hogy a dohányzás egészségügyi kockázatai miatt adnak el egy doboz cigit a piaci ára helyett négyszeres áron.
Válasz erre 

$pi$ 2016.11.18. 16:25:52

@desw: Azt írtam, hogy nincs tudományos bizonyíték, nem azt, hogy nem lehet rá blogot találni. :D :D

www.forbes.com/sites/danielfisher/2013/12/12/study-finds-no-link-between-secondhand-smoke-and-cancer/#65e140fa623f
www.yourdoctorsorders.com/2009/01/the-myth-of-second-hand-smoke/

Namost persze egy csomó cikket találsz arra is, hogy a passzív dohányzás káros az egészségre, csakhogy arra is találsz cikkeket, hogy hogyan kell a rontáslevételt vagy a köpülést csinálni és, hogy az oltás autizmust okoz. Nekem egyszerűen a tudományos bizonyítékok hiányáról szóló beszámolók tűnnek hitelesebbnek.

Amúgy Pen & Teller is van a témában:
www.imdb.com/title/tt0672536/
Válasz erre 

Tibor Bocs 2016.11.18. 16:42:42

Nem szegyen
Válasz erre 

Tibor Bocs 2016.11.18. 16:49:17

Nem szegyenlitek magatokat,hogy megint a kulfoldon dolgozok penzeire faj a fogatok.Mi ittkint fizetjuk a jarulekokat es eszunkben sincs a magyar egeszsegugyet igenybe venni.Csak egy orszagban kell jarulekot fizetni.Kapjatok ti a sok segillyt amiben a mi adonk is bent van.Menjetek dolgozni nem a mas penzere acsingozni orokke.
Válasz erre 

Chris Lamb 2016.11.18. 17:11:58

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Tudod a minimálbére is fizet adót. Tudod hogyan? Amikor elmegy vásárolni vagy befizeti a számláit. Sőt még a feketén dolgozó is. És van közöttük olyan aki még plusz fizeti be maga után a tb-t. Ne azokon verd el a port aki "csak" a 7050 Ft-ot fizeti be,hanem azokon akik basszák befizetni azaz élősködnek! Na azokon kell keményen behajtani. Te valószínűleg a 17 évnyi bejelentett munka után lófaszt se keresel azért vagy ilyen ideges. :)
Válasz erre 

gabest1 2016.11.18. 17:16:51

KGFB pedig még egy törött ablak árát se fedezi! Hová jutott a világ!!!
Válasz erre 

$pi$ 2016.11.18. 17:24:37

@Chris Lamb: "Amikor elmegy vásárolni vagy befizeti a számláit. Sőt még a feketén dolgozó is"

jah, persze. Tisztelt bíróság, kérem ne büntessenek meg, hiszen igaz, hogy elcsaltam kétmillió forint személyi jövedelemadót, de kifizettem hatvanezer forint áfát. Mégis hogy a fenébe gondolod, hogy az egyik fizetési kötelezettség alól egy másik kifizetése felment?
Válasz erre 

GeMc 2016.11.18. 17:36:56

@Lacock: csak a tisztàn làtàs vègett:
1. A külföldön èlô ès dolgozò magyarok ott fizetnek tb-t ahol dolgoznak. Kèt orszàgban nem lehetsz biztosított.
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.11.18. 17:45:39

@desw: a kisebbik resze meg egeszsegugyre. ez a kisebbik resz kb annyi mint a munkavallalo altal fizetett osszeg.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1500100.TV -->
LXXII.50 EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI ALAP

ezert igazabol nem is ertem, mit akar a posztolo azzal, hogy a hianyzo reszt valahonnan potolni kell. pontosan le van irva, honnan van potolva, nagyreszt pont ebbol. tovabba az is ott van, hogy mennyi a csipszado es mennyit szednek be dohanyipari cegektol kozvetlenul.
Válasz erre 

Lacock 2016.11.18. 17:47:19

@GeMc: és az usa -ban feketén dolgozó, vagy akárhol egy családnál bébiszitterkedő magyar hol fizet tb -t?
Válasz erre 

Márk_Márk 2016.11.18. 18:29:57

84 ezer forint egynapi kórházi ellátás?

Te kurvára el vagy tévedve...

Mint ahogy a röngtenfelvétel árát illetően is.
Válasz erre 

Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft (törölt) 2016.11.18. 18:45:08

@Chris Lamb:

Találóan választottál nevet, kedves birka.

"Tudod a minimálbére is fizet adót. Tudod hogyan? Amikor elmegy vásárolni vagy befizeti a számláit. Sőt még a feketén dolgozó is."

Tudod leszarom, mert mikor én megyek el vásárolni, akkor én is kifizetem az ÁFÁ-t, amikor én veszek autót vagy házat, arra én is kifizetem az illetéket és emellett befizetem a jövedelemadómat is. Úgyhogy fizesse be ő is. Azt is leszarom, hogy ő csak a szalagmunkához ért és ezért kevés a fizetése. Lehet tanulni. Munka mellett is.

"Ne azokon verd el a port aki "csak" a 7050 Ft-ot fizeti be,"

Az is csal (ha zsebbe kap lóvét a minimálbér mellett), csak kevesebbet, mint aki full feketén dolgozik.

"Te valószínűleg a 17 évnyi bejelentett munka után lófaszt se keresel azért vagy ilyen ideges. :) "

Gondolom te szépen keresel, csak baszol adózni utána, ezért a szmájli.
Feljebb írtam, hogy egy családi ház árát befizettem már a magyar költségvetésbe. Emellett építettem is egyet, amit ki is fizettem. A kocsim is ki van fizetve, és még megtakarításom is van, szóval nem talált. Csak kurvára idegesít, hogy én kurva sokat fizetek, egyesek meg basznak rá és nem történik semmi. Utólag is be kellene hajtani rajtuk, bazmeg. De nem 5 évre visszamenőleg, amit a törvény megenged, hanem megváltoztatni a törvényt és tessék a rendszerváltásig visszamenni. Ez lenne az igazságos.
Válasz erre 

.., 2016.11.18. 19:17:48

@$pi$: "Nincs tudományos bizonyíték arra, hogy a "passzív dohányzás" tényleg létezik és tényleg van egészségkárosító hatása. Volt egy tanulmány a hetvenes években, de aztán visszavonták. "

De van rá bizonyíték, méghozzá egyértelmű. Legalább hitelesnek tűnő oldalakat linkeltél volna be cáfolatként.

www.cancer.gov/about-cancer/causes-prevention/risk/tobacco/second-hand-smoke-fact-sheet
www.cancer.org/cancer/cancercauses/tobaccocancer/secondhand-smoke
Válasz erre 

CsakNembírtamKi 2016.11.18. 19:41:37

A számítás már ott ferdít, hogy feltételezi, hogy egy átlag embert évente 4-szer megröntgeneznek, 5-10-szer vért vesznek tőle stb... A párom szerint tápos vagyok, mert szerinte minden kórságot elkapok, DE... Az elmúlt 15 évben, összesen 4-szer voltam tüdőszűrésen, 3-szor vettek vért, egy esetben a háziorvosom kérte, mert olyan rég voltam kivizsgálva, 5 napot töltöttem kórházban, gyógyszereket jellemzően nem szedek, inkább kifekszem a betegséget. Ellenben tb járulékot fizetek és fizet a munkáltatóm utánam, bejelentett munkahelyem mindvégig volt. Fogászatra, bőrgyógyászatra stb. magán rendelésre járok. Úgy hiszem a befizetett járulékom töredékét nem használtam fel, belefér a 80 éves nagyapám ellátása is.
Válasz erre 

ostvan1 2016.11.18. 19:57:16

Jó lenne tudni, hogy az egészségügyi ellátásoknak mi a valóságos költsége. Pl. össze kellene hasonlítani az - egyébként tisztán magánpénzből működő - állatgyógyászati költségekkel. Mert egy kutya röntgenfelvétel költsége 5000 Ft. Vérvizsgálat 2500 Ft. Embernél ez miért kerül többe?
Válasz erre 

VALAKI1969 2016.11.18. 20:09:27

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Mert csicska vagy.
Válasz erre 

kvadrillio 2016.11.18. 20:21:39

JAHHH......A KORMÁNYOK ÁLTAL A CSILLAGOKIG FELEMELT GYÓGYSZERÁRAKAT NEM RABSZOLGABÉREKHEZ KELLETT VÓNA MEGÁLLAPÍTANI !!! AZ EÜ-BŐL DIREKT KIVONT EZERMILLIÁRDOKAT PEDIG VISSZA KÉNE TENNI !!!
A MAGÁNEÜ PEDIG HÁNY CT-T, MRI-T ÉS EGYÉB ORVOSI MŰSZEREKET, DIAGNOSZTIKÁT SZERZETT BE ÉS MIBŐL IS ????? EGY KÓRHÁZI MRI-ÉRT MIÉRT IS KELL MAGÁNEÜ-BEN FIZETNI ?????
FIATAL KORBAN CSAK BEFIZET AZ EMBER ÉS GYAKORLATILAG NINCS IS BETEGSÉGE, AZ EMBEREK IDŐS KORUKRA HASZNÁLÓDNAK EL AKÁR EGY AUTÓ...UGYEBÁR.....ÉS PONT AKKOR FIZETTETNEK VELÜK MINDENÉRT ?????
Válasz erre 

GeMc 2016.11.18. 20:32:14

@Lacock: hat azert ezen elmosolyodtam na.
Mert az amerikaban feketen dolgozo honfitarsaink majd csak ugy hazaugranak kezeltetni magukat kockaztatva hogy soha tobbet nem mehetnek vissza.
A uk-ban baby sitterkedok szinten itt vannak biztositva.
Szemely szerint ha gondom lenne (eddig meg nem volt szerencsere) haza latogatasom soran maganorvost keresnek fel, de itt az ellatas sokkal jobb es a gyogyszer ingyenes. 12 ev tapasztalat utan beszelek. Akkor sem hasznalnam a magyar ellatast ha fizetnenek erte de van europai egeszsegbiztositasi kartyam amivel veszhelyzetben ellatnak es szamlaznak a kinti egeszsegbiztositonak.
Szoval ne a kulfoldon dolgozo magyarokat okold a hazai egeszsegugy szar helyzeteert.
Válasz erre 

nyünyüge 2016.11.18. 20:42:12

Nagyon egyszerűen gondolkodik vagy kommunikál a kedves blogoló.
A havi öt-hat-hétezer forintnyi EÜ hozzájárulás tényleg jelképesnek tekinthető, ha egy szakorvosi ellátást igénylő betegség költségeihez hasonlítjuk.
De az átlagos magyar ember fia-lánya nem jár havonta szakorvoshoz. Sajnos még évente sem, sajnos kkor sem, ha erre szükség van.
Ezzel együtt a magasabb keresetű, havi akárhányezer-tízezer Ft EÜ járulékot fizető ember sem fogyasztja el a befizetett járuléka töredékét sem.
És ez így van jól.
Úgyhogy szerintem nem az a probléma, hogy sokan csak havi mondjuk hétezer forintot fizetnek a TB-nek, hanem az, hogy olyan magasak a járulék-kulcsok, hogy a kisvállalkozások azt képtelenek kitermelni.
Emiatt egy kalap alatt vannak kezelve az eleve járulékcsalásra szerveződő cégekkel.
Válasz erre 

$pi$ 2016.11.18. 20:51:20

@..,: "De van rá bizonyíték, méghozzá egyértelmű. "

Te elolvastad amit belinkeltél? :D Ezeknek mi a fene közük van a tudományhoz?! Nem is említik, hogy bármilyen vizsgálatokat végeztek volna. Ilyen alapon akupunktúra meg az imádkozás is bizonyított, arra is vannak szép weblapok. :D
Válasz erre 

$pi$ 2016.11.18. 20:57:34

@kvadrillio: "..A KORMÁNYOK ÁLTAL A CSILLAGOKIG FELEMELT GYÓGYSZERÁRAKAT NEM RABSZOLGABÉREKHEZ KELLETT VÓNA MEGÁLLAPÍTANI !!! "

Mer a kormányok mondják meg, hogy mennyibe kerül a gyógyszer, ugye? nem is a gyógyszergyárak, csodát! Azok adnák fillerékert. :D Mert tudják, hogy a szegény embereknek kevés a pénze... jajj, ez már fájdalmas.
Válasz erre 

.., 2016.11.18. 21:02:38

@$pi$: "Te elolvastad amit belinkeltél? :D Ezeknek mi a fene közük van a tudományhoz?! Nem is említik, hogy bármilyen vizsgálatokat végeztek volna. Ilyen alapon akupunktúra meg az imádkozás is bizonyított, arra is vannak szép weblapok. :D "

Ne viccelj már, a hozzászólásaid alapján tájékozott embernek tűnsz, magad is rá tudsz keresni a megfelelő kulcsszavakkal.
Ha már mindenképp', akkor nézd meg ezt:

www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK44321/

Itt van minden hivatkozásokkal együtt.
Válasz erre 

Haibane 2016.11.18. 21:05:59

@$pi$: ez jó lesz kezdésnek?
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14735478
Válasz erre 

$pi$ 2016.11.18. 21:13:15

@..,: ez egy könyv. most gondolom el kellene olvasnom és meg kellene keresnem, hogy konkrétan melyik részén mondanak sorolnak adatokat, amik a te igazad bizonyítják ugye? :D
Válasz erre 

.., 2016.11.18. 21:21:11

@$pi$: nem. elég ha a képeket nézegeted ;)
Válasz erre 

desw 2016.11.19. 07:00:14

@$pi$:

"Azt írtam, hogy nincs tudományos bizonyíték, nem azt, hogy nem lehet rá blogot találni. :D :D"

A WHO (World Health Organization) neked egy blog??

"http://www.forbes.com/sites/danielfisher/2013/12/12/study-finds-no-link-between-secondhand-smoke-and-cancer/#65e140fa623f"

Angol megy? Ugye nem??

"A large-scale study found no *** clear link *** between secondhand smoke and *** lung cancer ***"

Nincs EGYÉRTELMŰ kapcsolat a passzív dohányzás és a TÜDŐRÁK között. Ki beszélt csak tüdőrákról? Gégerák? Érszűkület? Mentális problémák? Akármi más???

"The study doesn’t cover the many other ill effects of breathing somebody else’s cigarette smoke, of course, which include asthma and possibly cardio-pulmonary disease. I called Gerard Silvestri of the Medical University of South Carolina and member of the National Cancer Institute’s Screening and Prevention Board, and he said the study merely confirms what many researchers already believed.

“What this study basically showed is what people kind of knew already: At low passive exposures the risk is not that great,” he said. “"

Nem nulla a rizikó, csak nem olyan nagy!

"Namost persze egy csomó cikket találsz arra is, hogy a passzív dohányzás káros az egészségre, csakhogy arra is találsz cikkeket, hogy hogyan kell a rontáslevételt vagy a köpülést csinálni és, hogy az oltás autizmust okoz. Nekem egyszerűen a tudományos bizonyítékok hiányáról szóló beszámolók tűnnek hitelesebbnek."

Ebben igazad van! Ez hit kérdése, mert mindent és az ellenkezőjét is lehet "bizonyítani".
Válasz erre 

Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft (törölt) 2016.11.19. 07:02:33

@VALAKI1969: Inkább te vagy egy fasz.
Válasz erre 

desw 2016.11.19. 07:06:40

@Chris Lamb:

"Tudod a minimálbére is fizet adót. Tudod hogyan? Amikor elmegy vásárolni vagy befizeti a számláit. Sőt még a feketén dolgozó is. És van közöttük olyan aki még plusz fizeti be maga után a tb-t."

Fuuu de rendik!

B++, a bejelentett béren lévők is fizetik az áfát és béfát, csak előbb befizetik a teljes fizetésüknek a felét. Érted? Te 100Ft-ból befizetsz 27Ft áfát, a bejelentett meg befizet 100-ból 50-et, aztán a maradék ötvenből még 13,5 ft áfát. Te csak 27-et fizetsz, ő meg 63,5-et.
Válasz erre 

desw 2016.11.19. 07:11:27

@GeMc:

"A uk-ban baby sitterkedok szinten itt vannak biztositva."

Ez így van. Sok Angliában dolgozó magyart ismerek, akik pl Magyarországra mentek vissza szülni, ott veszik TB támogatással a gyógyszereket...

"Szoval ne a kulfoldon dolgozo magyarokat okold a hazai egeszsegugy szar helyzeteert."

Csak egy példa arra, hogy itt IS elfolyik az amúgy is kevés eü-s pénz.
Válasz erre 

desw 2016.11.19. 07:14:18

@nyünyüge:

"De az átlagos magyar ember fia-lánya nem jár havonta szakorvoshoz. Sajnos még évente sem, sajnos kkor sem, ha erre szükség van.
Ezzel együtt a magasabb keresetű, havi akárhányezer-tízezer Ft EÜ járulékot fizető ember sem fogyasztja el a befizetett járuléka töredékét sem."

Nem csak a sajátját fizeti, hanem a 3 millió nyugdíjasét és 2 millió 18 év alattiét, meg aztán azokét, akikre tíz és százmilliót költenek évente.

"Úgyhogy szerintem nem az a probléma, hogy sokan csak havi mondjuk hétezer forintot fizetnek a TB-nek, hanem az, hogy olyan magasak a járulék-kulcsok, hogy a kisvállalkozások azt képtelenek kitermelni. "

A nyugdíjakra megy sok, mert sokan vannak és sokat kapnak!
Válasz erre 

nyünyüge 2016.11.19. 08:13:49

@desw: Nyugdíjas vagyok, az átlagosnál magasabb nyugdíjjal. És tudom, hogy (relatíve) sok a nyugdíjas, ez tény.
Hogy sokat kapnak, az viszont tényszerűen nem igaz:

Az átlagnyugdíj:
infogr.am/az_atlagnyugdij_2000_2014_kozott

Itt vannak létszámok (ezek 2012-es adatok, azóta a minimál-nyugdíjasok száma csak szaporodott)
offforever.blog.hu/2012/11/23/nyugdijak_magyarorszagon

A nyugdíjplafont viszont bűn volt eltörölni, a sokszázezer forintos nyugdíjjal rendelkező kevesek ezer más módon is tudják-tudták volna biztosítani maguk számára az életszínvonalat.
Válasz erre 

Lacock 2016.11.19. 08:15:53

@GeMc: nyilván a komolyabb betegségek kezeltetésére gondoltam. Egyszer valaki írt egy blogban az eü költségekről az USA -ban: emlékeim szerint egy sima (műtétet nem igénylő) kéztörés ellátása után simán kap a páciens egy 1500 dollárról szóló számlát, amit utána kifizet a biztosítója, ha volt biztosítása.
Akkor mennyibe kerülhet ott egy szívműtét, vagy más komoly ellátást igénylő betegség, baleset kezelése? A feketén kint dolgozó magyar meg ilyenkor a betegsége miatt nem tud dolgozni, jövedelme nincs, viszont kaphat óriási összegű ķórházi számlákat, nem tartom logikusnak, hogy kint marad.

Az, hogy neked nem volt eddig komoly eü problémád, baleseted kint, nem jelenti azt, hogy nem is lesz, vagy hogy másnak sem volt / lesz.

Nem a kint dolgozó magyarokat okolom a magyar eü helyzetért, nem tudom ez honnan jött le, ez csak egy adalék.
Válasz erre 

desw 2016.11.19. 09:02:14

@nyünyüge:

"Nyugdíjas vagyok, az átlagosnál magasabb nyugdíjjal. És tudom, hogy (relatíve) sok a nyugdíjas, ez tény."

Akkor ebben egyetértünk. A 3 millió nyugdíjas nyugdíjára évente ~3100 milliárd megy, 10 millió ember eü-jére meg ~1400 milliárd. Hmmm

"Hogy sokat kapnak, az viszont tényszerűen nem igaz:"

De, igaz! Az átlagkeresethez, a ledolgozott évekhez, a korhatárhoz képest baromi sokat. Sok a roki, sok a korkedvezményes. Viszonyitsd pl a német és angol nyugdíjakhoz és nyugdíjasokhoz.

"A nyugdíjplafont viszont bűn volt eltörölni, a sokszázezer forintos nyugdíjjal rendelkező kevesek ezer más módon is tudják-tudták volna biztosítani maguk számára az életszínvonalat. "

Legyen nyugdíjplafon, de akkor legyen járulékplafon is. A kettő együtt, vagy egyik sem.
Válasz erre 

Lacock 2016.11.19. 09:17:33

@desw: így van, helyettesítési rátának hívják, és ez Magyarországon magas: "a magyar nyugdíjrendszerben túl sokat fizetnek ki a világ többi részéhez képest. Pedig a számok nem tévednek: az EU átlagánál 20%-kal, az OECD-nél 30%-kal magasabbak a nyugdíjak a fizetések arányában."

bankmonitor.hu/cikk/meglepo-de-sok-nyugdijat-kapunk-akar-20-os-csokkenes-is-johet/
Válasz erre 

nyünyüge 2016.11.19. 09:42:23

@desw: A korkedvezményes adózik. A rokkantellátás olyan alacsony, hogy abból egy ténylegesen rokkant, munkaképtelen semmire nem jut.
Rengeteg, az öregségi nyugdíjkorhatár előtti, ún. ellátott van. Közülük sokan dolgoznának, de a magas járulékteher miatt vagy csak feketén, vagy sehogy sem kapnak munkát. Ez igazi probléma.

Nem viszonyítom angol vagy a német nyugdíj-átlagbér arányt kell nézni, hanem a létminimum és az átlagnyugdíj arányt. Hiába tartod igazságtalannak, hogy a közel van az átlagnyugdíj az átlagbérhez (majd nem fogod, ha végigdolgoztál egy életet), ha a nyugdíjasok jelentős része létminimum alatti ellátást kap. És köztük nagyon sokan nem láblógatásból éltek, hanem évtizedeket dolgoztak végig.

Természetesen a nyugdíjplafonnak a járulékplafonnal együtt kellene járni. És szerintem úgyszintén természetesen a mai magyar viszonyok között az egykulcsos SZJA is nonszensz.
Válasz erre 

desw 2016.11.19. 09:55:24

@nyünyüge:

"A korkedvezményes adózik."

Mit adózik?

"A rokkantellátás olyan alacsony, hogy abból egy ténylegesen rokkant, munkaképtelen semmire nem jut."

A lényeg az, hogy ezt IS az adózóktól vonják el, és így fizeti ki az állambácsi. És évtizedeken keresztük kapják, tehát ezer milliárdokról beszélünk összességében.

"Rengeteg, az öregségi nyugdíjkorhatár előtti, ún. ellátott van. Közülük sokan dolgoznának, de a magas járulékteher miatt vagy csak feketén, vagy sehogy sem kapnak munkát. Ez igazi probléma."

:DD Összefüggés felismerése?? Esetleg?? Azért magas a járulékteher, mert sok az eltartott, pl sok a nyugdíjas.

"Nem viszonyítom angol vagy a német nyugdíj-átlagbér arányt kell nézni..."

Ja, így könnyű!

", hanem a létminimum és az átlagnyugdíj arányt.""

A létminimum 90 ezer körül van, az átlagnyugdíj 115 ezer körül. Tehát az átlagnyugdíj 115 ezer, a minimálbéres melós meg éljen, szüljön, vegyen lakást, ... nettó 70-ból.

"Hiába tartod igazságtalannak, hogy a közel van az átlagnyugdíj az átlagbérhez (majd nem fogod, ha végigdolgoztál egy életet), ha a nyugdíjasok jelentős része létminimum alatti ellátást kap."

Ja, hát minimálbér + zsebbe mani után mit várnak??

"És köztük nagyon sokan nem láblógatásból éltek, hanem évtizedeket dolgoztak végig."

Bejelentve?? Ja, feketén! Kutyát! A nyugdíj öngondoskodás (lenne) elvileg.

"Természetesen a nyugdíjplafonnak a járulékplafonnal együtt kellene járni."

Ebben akkor egyetértünk!

"És szerintem úgyszintén természetesen a mai magyar viszonyok között az egykulcsos SZJA is nonszensz. "

Kb egyetlen értelmes lépése volt Orbánéknak, mert még így is brutál magasak a bért terhelő járulékok.
Válasz erre 

desw 2016.11.19. 09:58:25

@Lacock:

Sajnos 3 millió nyugdíjas 3 millió szavazót is jelent, így amelyik politikus csökkenti a nyugdíjakat, az egyből bukik is.

A fiatalabb embereknek egy lehetősége van: adót "optimalizálni", ahogy csak lehet, és takarékoskodni/befektetni, mert ez a bőkezű állami nyugdíjrendszer összedől pár éven belül.
Válasz erre 

nyünyüge 2016.11.19. 10:27:34

@desw: Azért vagy eltévedve, mert az utolsó egy-két évtizedben szerzett tapasztalataid alapján ítélsz olyan emberekről, akiknek zöme bőven a rendszerváltás előtt dolgozta le a maga husz-harminc-negyven .... évét, egészen más viszonyok és lehetőségek között. Persze lehet hozni akkori példákat is, hogy a maszek zöldséges meg a pedikűrös miért nem fizetett több nyugdíjjárulékot, de az emberek zöme állami vállalatoknál, szövetkezetekben, ... dolgozott, és nem maga döntött arról, hogy mennyi járulékot fizet.

De az sem olyan egyértelmű, hogy az emberek csak jókedvükben meg járulékcsalás céljából vannak minimálbéren. Nincs mindenki alkuhelyzetben, annyiért dolgozik, amennyiért el tud helyezkedni.

Az egy következő szörnyű menet lesz, amikor az egész életében minimálbéres vagy jórészt munkanélküli-közmunkás generáció nyugdíjkorúvá válik.

Amikor a bért terhelő járulékokról beszélsz, akkor ne feledkezz meg épp a rendesebb bért és a foglalkoztatást nehezítő munkáltató járulékokról. Százezer Ft bér a munkáltatónak kétszázezer Ft-jába kerül.
Válasz erre 

desw 2016.11.19. 10:48:53

@nyünyüge:

"Azért vagy eltévedve, mert az utolsó egy-két évtizedben szerzett tapasztalataid alapján ítélsz olyan emberekről, akiknek zöme bőven a rendszerváltás előtt dolgozta le a maga husz-harminc-negyven .... évét..."

Nem vagyok eltévedve! És legyünk akkor pontosak: mindenkinek volt MUNKAHELYE, mert ugye KMK volt Kádárék alatt. Jó kis láblógatós melóhelyek, Istenem! Aztán a Kádárék által a jólétre és KMK-ra felvett állami hiteleket ki is fizeti vissza?? Mert ugye a rendszerváltásnál 65% körül volt az államadósság. Zömében kik is vehették meg fillérekért a tanácsi lakásokat?? Akarsz róla beszélni?? Vagy ez sem érdekel??

Hogy is van ez akkor?? Láblógatós melóhelyek után még zsíros nyugdíjat is kapnak, 45-50 évesen mehettek nyugdíjba, bagóért lakás, állami hitelek a következő generációk nyakába varrva,... Tudtok élni, meg kell valljam!

Szóval bocs, a nyugdíjasok segge fényesre van és volt nyalva, a fiatalokkal meg senki sem törődik, csak fejőstehénként kezelik őket. Hülye, aki hagyja!

"De az sem olyan egyértelmű, hogy az emberek csak jókedvükben meg járulékcsalás céljából vannak minimálbéren. Nincs mindenki alkuhelyzetben, annyiért dolgozik, amennyiért el tud helyezkedni."

Ja, tanulni kellett volna, nem kocsmába járni!

"Az egy következő szörnyű menet lesz, amikor az egész életében minimálbéres vagy jórészt munkanélküli-közmunkás generáció nyugdíjkorúvá válik."

Ez igaz!

"Amikor a bért terhelő járulékokról beszélsz, akkor ne feledkezz meg épp a rendesebb bért és a foglalkoztatást nehezítő munkáltató járulékokról. Százezer Ft bér a munkáltatónak kétszázezer Ft-jába kerül."

Nem feledkeztem meg róla. Ahogy írod, 100 nettó 200-ba kerül a munkaadónak. Viszont ennek jó része a nyugdíjakra megy. A gond az, hogy az egykulcsos ellenére még mindig világbajnok a bért terhelő elvonás. Miért? Mert sok az állami csecsről élő here, nyugdíjas, állami seggmeresztő, ...
Válasz erre 

nyünyüge 2016.11.19. 12:02:36

@desw: honnan tudod, hogy a munkáltatói terhek zöme a nyugdíjakra megy, vagy az egészségükre vagy akárhová? Sikerült olyan jogszabályokat hozni, hogy semmi biztosíték arra, hogy az EÜ járulék az EÜ-re megy, hogy a nyugdíjjárulék a nyugdíjakra, ...

Jó eséllyel a szüleid generációja vette meg azokat a feneolcsón és (egyébként halál felelőtlenül) privatizált tanácsi lakásokat magánkézbe adták. És? Gondolod, hogy mindenki meggazdagodott ettől? Hiszen valahol laknia kell, valamiből segíteni kell a gyerekei lakhatását. Gondolod, hogy a többség nem járt volna jobban egy tisztességesen működő bérlakásrendszerrel?

Amúgy elég furcsán bánsz a felelősséggel. Mari néni, Józsi bácsi vagy én felelek az előző rendszer hibáiért? Mert akkor te felelj a mostaniért. Függetlenül attól, hogy vezető politikus vagy-e vagy egy esztergályos, netán mérnök.

Az utolsó bekezdésedet csak most olvastam el. Ideje befejeznünk.
Válasz erre 

desw 2016.11.19. 12:25:12

@nyünyüge:

"honnan tudod, hogy a munkáltatói terhek zöme a nyugdíjakra megy, vagy az egészségükre vagy akárhová?"

Költségvetési törvény. Parlament honlapján, jogtárban, ... megtalálod, de linkeltem is korábban.

"Jó eséllyel a szüleid generációja vette meg azokat a feneolcsón..."

Szüleim nem.

"és (egyébként halál felelőtlenül) privatizált tanácsi lakásokat magánkézbe adták."

Egyetértünk! De kellett a pénz a korkedvezményes nyugdíjakra és a szocializmus folytatására a rendszerváltás után is. Ezért herdálták el az állami vagyont bagóért ill. vettek fel további hiteleket.

"És?"

A mai fiatalok is vehetnek bagóért lakást?? Ja, nem! Csak ezért nincs "és"

"Gondolod, hogy mindenki meggazdagodott ettől? Hiszen valahol laknia kell, valamiből segíteni kell a gyerekei lakhatását."

Mi van a mai fiatalokkal? Ja, semmi! Vehetnek/vehettek piaci áron 20 évre jó kis hitelből. Érted a különbséget?

"Amúgy elég furcsán bánsz a felelősséggel. Mari néni, Józsi bácsi vagy én felelek az előző rendszer hibáiért? Mert akkor te felelj a mostaniért. Függetlenül attól, hogy vezető politikus vagy-e vagy egy esztergályos, netán mérnök."

A gondom az, hogy a rendszerváltás óta a nyugdíjasokat az összes párt és politikus szent tehénként kezeli, a fiatalokat pedig fejőstehénként. Ez nem korrekt, nagyon nem! Ha egy társadalom vagyunk, akkor legyen közös a teherviselés is, ne csak egy szűk réteg (fiatalok) fizessenek mindent.

Pl. miért utazhat -- adott esetben -- ingyen a 200-at kapó nyugger? Miért kell a minimálbéresnek 70-ből teljesárú jegyet/bérletet venni? stb, stb,

A csőd szélén billeg az ország, a brutális járulékok és adók miatt menekülni kényszerülnek a fiatalok, döglődik az eü, az oktatás, ... de persze azért nyugdíjemelésre mindig van újabb százmilliárdocska. Ja, és persze a fiatalok nem is álmodhatnak zsíros állami nyudíjról. Talán majd kapnak egy tál babot, hogy éhen ne dögöljenek, ha 80 évesen nyugdíjba mennek. A fiatalok öngondoskodjanak és ezzel párhuzamosan tartsák el a mostani öregeket is. Klassz!

"Az utolsó bekezdésedet csak most olvastam el. Ideje befejeznünk. "

Megértem, ha zavarnak a tények!
Válasz erre 

nyünyüge 2016.11.19. 14:40:11

@desw:
Még annyit: "Mert sok az állami csecsről élő here, nyugdíjas, állami seggmeresztő, ..." az nem tény, hanem egy indulatos, egyoldalú minősítés.

1. Nem a nyugdíjas tehet arról, hogy a mindenkori politika - szerinted - mindenben őt preferálja. Reklamálj a politikánál.
2. Szerintem jelenleg (elmúlthat) nem a fiatalokon van a legnagyobb teher, hanem a középgeneráción. Akiknek gyerekkedvezmények már nem járnak, a nyugdíjtól végtelen távolságra vannak, és épphogy van valami munkájuk, tetejébe egy-két ha anyagilag nem is, de fizikailag támogatandó szülőjük vagy egyéb családtagjuk.
3. Az általános nyugdíjas utazási kedvezmény szerintem sem jogos (ahogy a vezérigazgatónak utalt családi pótlék sem). De ennek létéről vagy nem létéről sem a nyugdíjas dönt.
Válasz erre 

desw 2016.11.19. 15:03:57

@nyünyüge:

"Még annyit: "Mert sok az állami csecsről élő here, nyugdíjas, állami seggmeresztő, ..." az nem tény, hanem egy indulatos, egyoldalú minősítés."

Indulatos, de tény! Ha mered, nézd meg, hogy más országokban a lakosság hány százaléka nyugdíjas, roki, miként alakul az átlagnyugdíj az átlagbérhez viszonyítva, mennyi a korhatár (effektiv is), ...

"1. Nem a nyugdíjas tehet arról, hogy a mindenkori politika - szerinted - mindenben őt preferálja. Reklamálj a politikánál."

Mond valamit a demokrácia és az általános választójog? Szerinted hány nyugdíjas szavazna egy olyan politikusra, aki a nyugdíjak csökkentésével, az utazási kedvezmények megvonásával, ... kampányolna? Bingó! Kb nulla! És a 8 millió választópolgárból 3 millió nyugdíjas.

"2. Szerintem jelenleg (elmúlthat) nem a fiatalokon van a legnagyobb teher, hanem a középgeneráción. Akiknek gyerekkedvezmények már nem járnak, a nyugdíjtól végtelen távolságra vannak, és épphogy van valami munkájuk, tetejébe egy-két ha anyagilag nem is, de fizikailag támogatandó szülőjük vagy egyéb családtagjuk."

A nyugdíjasokon kívül mindenkinek nehéz! Az elmúlt 26 év nem szólt másról, csak a fiatalok jövőjének a feléléséről!
A nyugdíjasok panaszkodnak, hogy a mocskos Orbán, Gyurcsány, ... elüldözte a gyerekét vagy unokáját. B+, ő miatta kell menekülnie, nem a politikusok miatt.

"3. Az általános nyugdíjas utazási kedvezmény szerintem sem jogos (ahogy a vezérigazgatónak utalt családi pótlék sem). De ennek létéről vagy nem létéről sem a nyugdíjas dönt."

De, indirekt módon a nyugdíjas dönt. Ezekkel az ígéretekkel vették és veszik meg őket kilóra.

Én még olyan tüntetésről vagy megnyilatkozásról nem hallottam, ahol a nyugdíjasok KEVESEBB nyugdíjat akarnának azért, hogy a gyereküknek könnyebb legyen otthon. Az ellenkezőjéről bezzeg igen! Mint ugye most is, mert csak 0,9%-os emelést ad a mocskos Orbán. Bocs, de a többségük fel sem fogja, hogy nem Orbán adja a nyugdíjemelést, hanem a saját gyerekétől vagy unokájától veszik el.

Magyarországon nem demokrácia van, hanem gerontokrácia!
Válasz erre 

kvadrillio 2016.11.20. 17:47:05

hmmm.....MEG KELL SZÜNTETNI A FEKETE-SZÜRKEGAZDASÁGOT ÉS A MINIMÁLBÉRRE TÖRTÉNŐ BEJELENTÉST ÉS TÖBB JÁRULÉK FOLYIK MAJD BE ! MERT AZ ÜGYVÉDEK...EGYEBEK IS MINIBÉRRE VANNAK BEJELENTVE ! A NYUGDÍJAK SZÉGYENLETESEN ALACSONYAK MAGYARORSZÁGON ! MÁS ORSZÁGOKBAN SOKKAL MAGASABBAK ! A MUNKANÉLKÜLI FIATALOKAT A SZÜLŐK, A NAGYSZÜLŐK TARTJÁK EL !!!!! MÉG UTAZÁSRA SINCS PÉNZÜK, NEMHOGY ÉLETBENMARADNI ! EGÉSZ CSALÁDOK VÁRJÁK A NYUGDÍJAKAT ! ORBÁN A MAGYAR NÉP KIIRTÁSÁN DOLGOZIK ! MINDENKI ÉRZI EZT ! A GYÓGYSZEREKET PEDIG AZ ÁLLAM EMELI FOLYAMATOSAN A TÁMOGATÁSOK CSÖKKENTÉSÉVEL ! AZ UNIÓS MILLIÁRDOKBÓL PEDIG AZ EMBEREK ÉLETSZÍNVONALÁT KELL EMELNI ÉS NEM ÉPÜLETEKRE KÖLTENI !!!!!
Válasz erre 

kvadrillio 2016.11.20. 17:52:20

@kvadrillio: A MINIMÁLBÉRESEKNEK MENNYI NYUGDÍJA LESZ ?...SZARSEHHH.....A FEKETE-SZÜRKEGAZDASÁGBAN DOLGOZÓKNAK MENNYI NYUGDÍJA LESZ ? SZARSEHHH.....A FIATALOKNAK MAJD A FELSŐJÁRULÉKHATÁRT ELTÖRÖLTEKBE ESŐ MILLIOMOSOK PÉNZÉÉRT, NYUGDÍJÁÉRT KELL DOLGOZNIUK ! :o))) RAVASZ KORMÁNYKÁNK VAN NEKÜNK MA MÉÉÉÉG.....
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
süti beállítások módosítása
Dashboard