• ötven hét az egészségügyben
  • főoldal
Facebook
#12 / 30

#12 / 30

›
#12 / 30

2016/11/15 : otvenhet.blog.hu 1 komment

B E T E G   

ALKOTOTT KÉP   
szigetszentmiklos_17.jpg

Az általános megítélés és a személyes tapasztalat között óriási szakadék húzódik. A Társadalmi Felmérés elejére és végére két olyan kérdés került, melyekre a kapott válaszok többsége ezt a szakadékot igazolja:

- Hogyan értékeli a rendelőben tapasztalt ellátást?

- ...mindenki nagyon készséges volt!

 

- Milyennek látja a magyar egészségügyet?

- ...hát az nagyon rossz sajnos!

Hasonló eredmények születtek a dolgozókkal kapcsolatban is, vagyis az általános megítélés sokkal rosszabb mint a személyes tapasztalat.

"...az egészségügyről való gondolkodás kizárólag a pénzről szól, azonban a gyereknevelés sem pusztán pénz kérdés!"

Az egészségügy legfőbb problematikájának egyértelműen a pénzügyi forrásokat látják a betegek; a forrás valószínűleg nem elegendő, azonban biztos vagyok benne, hogy nincsen ELÉG pénz!

szigetszentmiklos_38.jpg

Az egészségügyet látogatók túlnyomó része az idősebbek, ők azok, akik elfogadóbbak, hiszen gyakran járnak kórházba, személyes kapcsolatban vannak a dolgozókkal és az előző rendszerben szocializálódtak, vagyis alacsonyabb elvárásaik vannak. A fiatalabb generációk kritikusabbak, a nyugati példák láttán - melyek leginkább az idealizált kórházi sorozatokból erednek - magasabbak az elvárásaik is.

"...egyértelműen a kórházi sorozatokhoz viszonyítanak!"

Ez a generáció nyilván nem szándékosan dühös, hozzászoktak a szolgáltatói kultúrához, ami komplexen ritkán jelenik meg a rendszerben.

"A betegközpontú ellátás egyénre szabottan meg tud valósulni, de globálisan biztos nem. Adott esetben egy-egy beteghez hozzá lehet rendelni azokat az erőforrásokat (humán, tárgyi), de nem tud minden beteg egyformán hozzájutni 7/24-ben."

Facebook Tetszik
0
1 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • #SUM #SUM
  • #30 / 30 #30 / 30
  • #23 / 30 #23 / 30
  • #22 / 30 #22 / 30
  • #21 / 30 #21 / 30

A bejegyzés trackback címe:

https://otvenhet.blog.hu/api/trackback/id/tr3411827125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Polemius 2016.11.16. 17:31:01

- Hogyan értékeli a rendelőben tapasztalt ellátást?
- ...mindenki nagyon készséges volt!

Folytatom, jó?

- Szóval készségesek voltak?
- Igen, nagyon kedves volt a nővér, aki a vért vette, adtam is neki egy ezrest. Azt mondták, ennyit szoktak.
- És az orvossal is elégedett volt?
- A doktor úr sajnos csak rámnézett, és már rohant is tovább. Nem mondott semmit, csak írt egy receptet. Pedig lett volna néhány kérdésem.
- Milyen kérdések?
- Hol voltaképpen mi bajom is van, mi ez amit felírt, milyen szövődmények lehetnek, milyen mellékhatásai a gyógyszernek, van-e más kezelési mód...
- És a rendelővel elégedett volt?
- Hát... a váróban hideg van, a mosdóban nincs se papír, se kéztörlő, csak hideg víz van, a vakolat vizes, potyog. A folyosón hullik a festék a falakról.
- De a nővér kedves volt...
- Igen, ő kedves volt. Nem úgy, mint a múltkor a kórházban, amikor bent feküdtem, na arról tudnék mesélni...
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
süti beállítások módosítása
Dashboard